13 secrete despre snorkelling

autor: LUMEA RETETELOR

Surprinde-ti partenerul si prietenii cu priceperea ta! Invata (macar teoretic!) cateva principii de baza pentru scufundarile cu masca, tub de aer si labe de inot!

Voteaza!

Votul tau:
Foto: Artur84 /FreeDigitalPhotos.net

 

 

1. Cea mai buna masca pentru scufundari e din sticla groasa de protectie (nu plastic, care se poate zgaria si murdari usor), prinsa ferm intr-un cadru flexibil de cauciuc sau silicon cu margini moi, astfel incat masca sa se potriveasca perfect.

2. Masca sa acopere doar ochii si nasul; mastile care cuprind si gura sau au tubul de respirat inclus din fabrica sunt periculoase. O piesa speciala pentru nas va va permite sa va tineti respiratia si sa va suflati nasul sub apa, pentru a va curata canalele auditive blocate.

3. Pentru a verifica daca o masca are marimea si forma potrivite, tineti-o in dreptul fetei fara sa treceti cureaua dupa cap si inspirati puternic pe nas; daca masca este potrivita, tragerea aerului o va tine pe loc.

4. Tuburile pentru respirat cu valva sau cu o piesa in forma de minge de ping-pong atasata. Mingile si valvele se strica usor, restrictionandu-va accesul la aer. Cumparati un tub simplu in forma de J, lung de aproximativ 300-360 mm, cu un mustiuc care sa se potriveasca confortabil intre dinti, fara a va rani gingiile.

5. Pentru a preveni aburirea ochelarilor, inainte de a intra in mare, puneti saliva pe ei, intindeti-o pe toata suprafata, apoi clatiti-o, sau clatiti sticla cu solutie contra aburirii.

6. Labele de inot mai mari si mai rigide confera propulsia cea mai buna, dar daca marimea le face prea greu de manevrat, pot cauza crampe musculare la nivelul gambelor. Puteti cumpara labe flotante, care sunt mai greu de pierdut.

7. La inotul cu labe, faceti miscari puternice, ritmice, similare cu cele facute cu picioarele la inotul in stil craul. Porniti miscarea din solduri, pastrand genunchii usor indoiti si varfurile picioarelor intinse. Nu lasati labele sa iasa din apa.

8. Pentru a va indrepta catre fundul apei, efectuati „scufundarea ratei“: trageti aer in piept, umplandu-va plamanii cu aer, apoi indoiti-va din talie si alunecati lin in jos, catre fundul apei. Tubul se va umple cu apa, pe care trebuie sa o expulzati cand reveniti la suprafata.

9. Incaltati-va cu labele si exersati calcarea apei folosind doar picioarele, cu mainile la suprafata, pana cand reusiti sa va mentineti cel putin un minut.

10. Evitati ariile rezervate barcilor cu motor sau schiului nautic. La iesirea din apa, ascultati, pentru a auzi daca nu se apropie vreo barca cu motor.

11. Nu stati in apa prea mult; iesiti imediat daca incepeti sa aveti crampe musculare.

12. Pentru a semnaliza ca aveti nevoie de ajutor, ridicati o mana si miscati din ea dintr-o parte in alta, cu pumnul strans.

13. Pentru a indica faptul ca sunteti in regula, ridicati mana cu aratatorul si degetul mare stranse pentru a forma un cerc si celelalte degete indreptate in sus.

Comenteaza!

Te rugam sa introduci codul din imagine!
Newsletter
Dezabonare newsletter
Ultimele comentarii ale utilizatorilor
Cred ca doamna Ligia ar trebui sa vina sa ne lamureasca. Sa…
Sidy | 2013 07 10 - 04:55
VIDEO: Bloggerul saptamanii - Ligia Pop
Stimate Domn sau Stimata Doamna Am descoperit cu totul intamplator ca Ligia…
STOIAN Gabriel | 2013 07 09 - 21:28
VIDEO: Bloggerul saptamanii - Ligia Pop
am primit premiul, multumesc, sunteti minunati !
flori99 | 2013 07 09 - 14:46
Castigatorul premiului Rasfaturile verii
am primit premiul, este minunat, multumesc !
flori99 | 2013 07 09 - 14:43
Castigatorul premiului Rasfaturile verii
eu nu m? eempac cu ideea de ciuperci f?r? gust. ciurepcile au…
Sueli | 2013 07 08 - 08:31
Somon cu sos de stridii si ciuperci