13 secrete de la cel care-ti serveste cafeaua

Cum se descurca servind cafele atator clienti nerabdatori? Iata 13 lucruri pe care nu le stiai despre ei si despre meseria lor.

1. Nu cere de la noi ceea ce stii ca gasesti numai la Starbucks. Studiaza meniul si cere ceea ce avem cu adevarat in oferta.
2. O cana mare nu contine neaparat mai multa cafea. In ceea ce priveste cofeina, nu marimea conteaza. Uita-te la un espresso cate e de mic!
3. E o adevarata arta sa faci espresso. Ceasca ideala se prepara in 18-22 de secunde. Trebuie sa te asiguri ca ai comprimat cat de bine se poate cafeaua pentru espresso si ca prin ea trece suvita potrivita de apa, la temperatura potrivita. Adevaratii profesionisti nu servesc decat cestile care indeplinesc toate aceste conditii.
4. Nu te lasa prostit de expresia „prajiturele vegane”. Ea nu inseamna ca ele nu contin o galeata de zahar!
5. Da, chiar am facut scoala pentru asta. Stiai ca Starbucks isi trimite angajatii la o soala de doua saptamani, unde studiaza istoria cafelei, meniul si tehnicile de turnare a laptelui in cafea?
6. Desenele cu lapte spun ceva si despre calitatea cafelei. Daca modelul in forma de inima rezista la suprafata cestii de cafea, inseamna ca spuma are o consistenta buna, ceea ce reflecta o preparare corecta.
7. Acorda-mi incredere. Mi-ai cerut fara cofeina, asa ca te-am servit dupa dorinta. Nu trebuie sa ma intrebi de o mie de ori daca ti-am dat cafea decafeinizata. Nu am nimic cu tine ca sa iti sabotez programul de sanatate.
8. Probabil ca ai baut foarte des cafea obisnuita, prezentata drept super-calitativa. Mai ales proprietarii de puncte volante de servire obisnuiesc sa vanda cafea ieftina, prezentata sub o marca de prestigiu si la un pret mare. Clientii nu prea au cum sa observe.
9. Cafeaua e buna, dar pana la o limita: daca bei peste o jumatate de litru de capuccino cu lapte pe zi, o sa ajungi sa nu te mai simti atat de bine
10. Un mic bacsis pentru cel care serveste e binevenit, chiar daca bautura e destul de scumpa si asa. Iti poti castiga multa bunovaointa astfel si ne faci si noua viata mai frumoasa, ceea ce se va reflecta de-a lungul intregii zile de lucru, si in serviciile prestate pentru ceilalti clienti.
11. Adeseori, tu esti motivul pentru care se face coada. Vorbesti la telefon tot timpul si apoi, cand ajungi in fata mea, nu te poti hotari ce vrei.
12. Nu toata cafeaua trebuie sa fie dulce. Un macchiato adevarat nu are dacat o pata de spuma alba de la lapte si niciun pic de zahar. Adesea, unele cafenele pun astfel de nume autentice unor produse dulci si pline de calorii, care nu au nicio legatura cu versiunea originala.
13. Nu uita sa fii amabil. Chiar daca esti super-obosit sau pe jumatate adormit, ar fi dragut din partea ta sa spui „te rog” cand imi dai comanda.

Sursa: Din revista Reader’s Digest, care a intervievat personal de la Starbucks, de la cafenele si puncte volante de preparare a cafelei din SUA

Adaugă un comentariu

author
De LumeaRetetelor

Comentarii recente
    Comentarii recente
      Top Postari