13 secrete despre dietele nereusite

Incerci sa slabesti, dar nu reusesti? Poate ca iti sabotezi singur cura de slabire fara sa-ti dai seama! Fundatia Britanica pentru Nutritie explica in ce fel.

1. Cereale la micul dejun. Un studiu American a descoperit ca cerealele indulcite cu zahar le produc persoanelor supraponderale senzatie de foame inainte de ora pranzului, facandu-le sa consume mai multe calorii pe zi decat cei care servesc un ou la micul dejun. Proteinele din ou le dau celor din urma o senzatie de satietate care dureaza. De asemenea, cei care mancau oua aveau un nivel mai scazut de ghrelina, un hormone care stimuleaza apetitul.
2. Lapte in ceai. Anul trecut, cercetatorii indieni au descoperit in ceai niveluri mari de theaflavina si thearubigina, compusi care ajuta la reducerea cantitatii de grasimi absorbite in intestine si la scaderea colesterolului. Dar proteinele din laptele de vaca neutralizeaza acest efect.
3. Consumul de paine alba. Prea multi carbohidrati rafinati – mai ales din paine alba si orez alb –, pot conduce la ingrasare, mai ales in zona abdominala, unde depunerea de grasime este cel mai periculoasa. Un studiu al Universitatii Tufts, din Boston, a alaturat doua grupuri care consumau acelasi nuamr de calorii. Totusi, la unl din grupuri respectivul numar de calorii era format din mai multi carbohidrati rafinati decat la celalat grup. La finalul perioadei, cei care au mancat carbohidrati rafinati au luat in jurul taliei peste un centimetru fata de cei care au mancat paine din cereale integrale si alti carbohidarti nerafinati.
4. Ignorarea etichetelor alimentelor. Un studiu publicat in Journal of Consumer Affairs arata ca cei care fac miscare si citesc si etichetele produselor alimentare slabesc mai mult decat cei care doar fac miscare. Ba chair si sedentarii care citesc etichetele slabesc mai mult decat cei care fac miscare, darn u sunt preocupati de etichete!
5. Prea mult suc. Sucurile de fructe si alte bauturi cu zahar adaugat au un impact mai puternic asupra numarului de calorii decat mancarea solida, conform unui studiu din publicatia American Journal of Clinical Nutrition. Daca renunti la o singura bautura indulcita pe zi, vei pierde aproape jumatate de kilogram in sase luni.
6. Mancare necondimentata. Nutritionistii de la Universitatea Purdue din statul American Indiana au descoperit ca putin piper proaspat macinat in mancare te ajuta sa arzi mai rapid caloriile. In plus, acesta pare sa diminueze si senzatia de foame, taind mai ales pofta de alimente grase, sarate sau dulci.
7. Evitarea iaurtului. O cercetare publicata in International Journal of Obesity spune ca adultii obezi care au mancat trei portii de iaurt degresat pe zi in cadrul unei diete hipocalorice au pierdut cu 22% mai mult in greutate decat si cu 61% in procent de grasime corporala decat cei care au urmat un regim hipocaloric care nu includea iaurt. De asemenea, cei care au mancat iaurt au pierdut si 81% mai multa grasime abdominala. Se crede ca proteinele si calciul din produsele lacatate ar putea ajuta la arderea grasimilor.
8. Prietenii supraponderali. Daca prietenii tai se ingrasa, s-ar putea sa ti se intample si tie la fel, arata un studio realizat de Universitatea Harvard.
“Cei care aveau patru prieteni obezi prezentau un risc dublu de a devni ei insisi obezi, fata de cei care nu aveau astfel de prietnei”, declara Alison Hill, autorul principal al studiului. De ce, oare? Un studio olandez recent spune ca tindem sa imitam comportamentul celuilalt atunci cand mancam in oras: tindem sa ne sincronizam inghititurile.
9. Citirea de retete si reviste culinare. Profesor Kathleen Page, psiholog la Universitatea Southern California, a descoperit ca, daca privirea fotogafiilor cu mancaruri grase stimuleaza centrul apetitului din creier, marind dorinta pentru mancaruri dulci si apetisante.
10. Mestecarea necorespunzatoare a bolului alimentar. Cu cat mai mult sta mancarea in gura, cu atat mai mare este sansa ca limba sa transmita mesaje catre creier pentru ca acesta sa elibereze sucurile digestive necesare. “Mestecatul mancarii solide creeaza sentimental de satietate”, explica dieteticiana Helen Bond.
11. Mancatul la serviciu. Cercetarile arata ca in mod obisnuit ingeram cu 30% mai multe calorii cand mancam impreuna cu altii decat atunci cand mancam singuri. Mai ales femeile tind sa se lase mai mult influentate de comportamentul alimentar al colegilor. Un studio a mai descoperit si ca secretarele de sex feminin au mancat de 5-6 ori mai multe bomboane de ciocolata de la o vecina de birou decat de la biroul unui coleg care era la doi metri distanta.
12. Vesela de o culoare nepotrivita. Un studio publicat in Journal of Consumer Research arata ca mancarea care nu face contrast cu vesela in care e pusa ii face pe oameni sa manance mai mult. Cand aceasi cantitate de mancare este servita pe o farfurie cu care face un contrast de culoare (spaghete rosii pe o farfurie verde, de exemplu), portia pare mai mare si apare un sentiment de satietate mai pronuntat.
13. Prea putin somn. Un studiu publicat de curand in revista Sleep (“Somnul”) sugereaza ca prea putin somn incurajeaza genele care favorizeaza cresterea in greutate. Somnul mai lung (noua ore) inhiba actiunea acestor asa-numite gene ale “obezitatii”.


Adaugă un comentariu

author
De LumeaRetetelor
Comentarii recente
    Comentarii recente
      Top Postari

      © 2011 Tarsago Media Group