Granola cu afine si merisoare

Granola cu afine si merisoare

autor: LUMEA RETETELOR
pregatire: 40 - 50 min
timp de preparare: 40 - 50 min
grad de dificultate: usor
ocazie:
vizualizari:
150
comentarii:
0

Etichete:

Acest delicios musli prajit la cuptor este preparat dintr-un amestec ispititor de cereale, migdale, seminte si fructe rosii si albastre. Adaosul de sirop de artar si suc de portocale reduce cantitatea de ulei folosita, facand ca aceasta reteta sa aiba mult mai putine grasimi decat variantele gata preparate de cereale.

  • Se incalzeste cuptorul la 160°C. Intr-un castron mare, se combina fulgii de ovaz, germenii de grau, fulgii de mei, semintele de susan si de floarea-soarelui, migdalele, fructele uscate si zaharul. Se amesteca bine pana ce se omogenizeaza.
  • Se amesteca intr-un vas siropul de artar cu uleiul si cu sucul de portocale. Se toarna aceasta mixtura, incet, peste ingredientele uscate, amestecand ca lichidul sa fie distribuit uniform.
  • Se intinde in strat uniform mixtura obtinuta pe o tava de copt neaderenta. Se coace 30–40 de minute sau pana cand se rumeneste putin si se face un pic crocanta. Se amesteca mixtura la fiecare 10 minute, pentru a asigura o rumenire cat mai uniforma.
  • Se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca. Se pastreaza in containere inchise ermetic, nu mai mult de 2 sap-tamani. Se serveste cu iaurt, lapte sau suc de fructe.

Sfat:

    Pentru a prepara o granola cu textura mai grosiera, se inlocuiesc fulgii de mei cu fulgi de orz, iar fructele cu un amestec de caise, piersici, prune si curmale uscate si tocate grosier. Poate fi adaugat si putin miez de nuca de cocos ras, daca doriti. Siropul de artar poate fi inlocuit cu miere, iar fulgii de migdale cu alune tocate. Daca preferati, puteti inlocui o parte din afinele si merisoarele uscate cu cirese uscate.

De ce este sanatos?

    Aceasta reteta este un mod delicios de a obtine multe fibre, vitamine B si acizi grasi esentiali. Germenii de grau, in special, sunt bogati in vitamine B. O calitate speciala a acestei retete este folosirea semintelor de floarea-soarelui, care nu sunt doar gustoase, ci si o sursa bogata de nutrienti. Contin grasimi sanatoase polinesaturate, mult magneziu, cupru, fier si cateva vitamine B. Semintele de susan si de floarea-soarelui contin cantitati folositoare de calciu, important mai ales pentru persoanele care nu consuma lapte sau branzeturi.

Valori nutritionale pentru o portie:

250 kcal, 7 g proteine, 11 g grasimi (din care 0,8 g grasimi saturate), 32 g carbohidrati (din care 7 g zahar), 4 g fibre; vitamine si minerale: E, B1,B2, B6, folati, niacina
Ingrediente persoane
La Ingrediente puteti sa specificati numarul persoanelor pentru care doriti sa gatiti
  • 225 g fulgi de ovaz presati Adaugare la lista de cumparaturi
  • 45 g germeni de grau Adaugare la lista de cumparaturi
  • 55 g fulgi de mei (sau fulgi de orz) Adaugare la lista de cumparaturi
  • 1 lingura seminte de susan Adaugare la lista de cumparaturi
  • 2 linguri seminte de floarea-soarelui Adaugare la lista de cumparaturi
  • 2 linguri fulgi de migdale (sau alune tocate) Adaugare la lista de cumparaturi
  • 50 g afine uscate Adaugare la lista de cumparaturi
  • 50 g merisoare uscate Adaugare la lista de cumparaturi
  • 15 g zahar brun Adaugare la lista de cumparaturi
  • 2 linguri sirop de artar (sau miere) Adaugare la lista de cumparaturi
  • 2 linguri ulei de floarea-soarelui Adaugare la lista de cumparaturi
  • 2 linguri suc de portocale Adaugare la lista de cumparaturi
Adaugare la lista de cumparaturi click pe semn pentru adaugare in lista de cumparaturi !

Lista de cumparaturi

Pentru a utiliza lista de cumparaturi, va rugam

Voteaza!

Votul tau:

Comentarii

Pana in prezent au sosit 0 comentarii

Comenteaza!

Te rugam sa introduci codul din imagine!
Newsletter
Dezabonare newsletter
Ultimele comentarii ale utilizatorilor
Cred ca doamna Ligia ar trebui sa vina sa ne lamureasca. Sa…
Sidy | 2013 07 10 - 04:55
VIDEO: Bloggerul saptamanii - Ligia Pop
Stimate Domn sau Stimata Doamna Am descoperit cu totul intamplator ca Ligia…
STOIAN Gabriel | 2013 07 09 - 21:28
VIDEO: Bloggerul saptamanii - Ligia Pop
am primit premiul, multumesc, sunteti minunati !
flori99 | 2013 07 09 - 14:46
Castigatorul premiului Rasfaturile verii
am primit premiul, este minunat, multumesc !
flori99 | 2013 07 09 - 14:43
Castigatorul premiului Rasfaturile verii
eu nu m? eempac cu ideea de ciuperci f?r? gust. ciurepcile au…
Sueli | 2013 07 08 - 08:31
Somon cu sos de stridii si ciuperci